سرکار خانم سهیلا زالی
از سال 1365-1364 مربی تربیتی را گزیدم:
چون عاشقانهترین اوقاتم زمانی بود که کنار بچهها بودم شاید باورتون نشود هنوز دانشآموز ۶۵ با من در ارتباط هستند.
با بچه ها دنیا های بسیار بزرگی را تسخیر نمودم و بهانه آن انجام کارهایی بود مثل تدوین نمایشگاه عملیات فاو و … بنای با بچه ها بودن زیباترین لحظاتی هست که واقعاً جزو عمر محسوب نمی شود.
سالهای ۷۰ تا ۷۳ مشاوره آموزشی بودم که هدایت تحصیلی و برنامه ریزی آموزشی به شکل تخصصی با دانش آموزان کار می شد. تمام تلاشم را کردم بهترین بچه در مسیر خودشان زودتر به هدف برسند
سال 1373 شروع کار مدیریت و تحویل مدیریت دبیرستان کوثر نظام جدید
سال 1378 مدیریت پیش دانشگاهی طلاچیان جدیدالتاسیس با 1000 دانشآموز
سال 1379 مشاور امور بانوان در منطقه ۵
سال 1380 مسئولیت دبیرستان هجرت با رفتن خانم نمازی از دبیرستان هجرت اداره اصرار به جایگزینی من داشت که این امر انجام شد و دبیرستان نمونه دولتی با ۲۶ کلاس و ۱۲۰۰ دانش آموز
هشت سال تمام در این دبیرستان بالاترین ورودی های قبولی در کنکور و معدل های بیست را داشتیم
سال 82-1381 تاسیس مدرسه غیر دولتی کیمیا را داشتم
دبیرستان کیمیا از سال 82-81 تا ۹۳ مشغول به کار بودم و در این مدت قبولی های بسیار عالی کسب گردید
از جمله مهندسی نرم افزار دانشگاه تهران
مهندسی عمران دانشگاه شریف
پزشکی اراک
پزشکی لاهیجان
مهندسی پزشکی کرج
المپیادهای شیمی
و…
از سال ۹۳ تاکنون دبیرستان تبدیل به مقطع متوسطه اول و در منطقه پنج استارت زده شد
گام آفتاب کیمیا با محوریت متوسطه اول و دوم و ابتدایی نشاط پایه زندگی بچه های من هست:
پویایی
مهارت آموزی
اعتماد به نفس
خود بودن
و پی ریزی زندگی واقعی
شروع به کار کرده ایم
با این ایده و با منشور آموزشی ذیل به نام گام آفتاب کیمیا در منطقه ۵ استارت خورد. بر این اساس:
ورزش به شکل 2 الی 3 جلسه
سبک زندگی به شکل کارگاهی
برنامه اردوئی
و تیم ورک در قلب کار مدرسه اجرا شد
کارهای تیم بوک در نیمه دیگر برنامه مدرسه اجرا شد، ساعت بعد از ظهر و به شکل بسیار زیبا و اختیاری و کارشناسی شده به طوری که همه عزیزان در این برنامه شرکت کنند، به کار گرفته شد.
کلاس های تیم ورک:
عکاسی
گل و گیاه
موسیقی
ورزش
نقاشی
کتابخوانی و داستاننویسی
تئاتر و بازیگری به شکل آموزشی و کارگاهی و گردانندگی توسط بچه ها اجرا شد.
پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که حفظ زمینه رقابتی سازمان ها تا حدود زیادی در گرو توسعه مهارت های منابع انسانی باشد.
اقتصاد دانش بنیان امروز بسیار خواهان شایستگی های مرتبط با فناوری، اطلاعات هوش شناختی، هوش هیجانی و هوش تکنولوژیک است و به علاوه مهارت حل مسئله،خلاقیت و نوآوری و بهبود مستمر، تغییرپذیری و توانائی رهبری از مهارت های مورد نیاز و مهم برای مدارس امروزی محسوب می شود (مهارت یادگیری)
یادگیری تنها چیزی نیست که در دوره ها با برنامه های آموزشی کسب شود.اصولا بخش اعظم آنچه افراد می آموزند و درونی می شود و تجارب واقعی آنهاست.
آنـها که بیشتر تجـربه می کنند، بیشـتر می آمـوزند و از این رو عملکـرد بهتـری دارند.
رشـــد یک مدرســـه منـوط به نتایـج این تجــربیات است و تجــربه من