تلاطم‌های روحی کودک در سنین پیش دبستانی

کودک در دوره پیش دبستانی سرشار از تلاطم هاست و در مرحله مهمی از زندگی قرار دارد . رشد شخصیتی او در حال تکامل است و هر روز در پی کشف چیزهای جدید در دنیای پیرامون است. کودک در این دوره از زندگی تجربه های متفاوتی را کسب میکند و در واقع برای حضور پررنگ تر در اجتماع آماده میشود.

کودک

زندگی با کودکی در سن پیش دبستانی دست کمی از لذت بردن از یک ترن هوایی ندارد! در لحظاتی از بازی کردن با عروسک مورد علاقه اش لذتی وصف ناپذیر می برد و در لحظه ای بعد از اینکه برادر کوچکترش او را گرفته، به شدت ناراحت و خشمیگن می شود و دقیقا در همان لحظات است که خشم خود را بر سر عروسک خالی می کند! در واقع طی یک بازه زمانی که ممکن است بیش از 5 دقیقه نیز به طول نینجامد، کودکی که در سن پیش دبستانی قرار دارد از حالتی تؤام با خنده به خردسالی گریان تبدیل می شود.

شاید بارها این پرسش را از خود مطرح کرده باشید که چرا فرزندم تا این حد تلاطم روحی دارد؟ واقعیت این است که این دسته از کودکان، منظور کودکانی که در سن پیش دبستانی قرار دارند درک عمیق تر و عاطفی تری از امور نسبت به بزرگترها ندارند بلکه آنها هنوز نیاموخته اند که حس و حال عاطفی شان را چگونه و در چه قالبهای پذیرفته شده اجتماعی بروز دهند، از این رو واکنش سریع و بدون فکر را بهترین راه خلاص کردن خود از فشارهای عصبی می بینند.

برگرفته از وبسایت نمناک

تلاطم های روحی کودک در سنین پیش دبستانی