مفاهیم علوم
آموزش علوم در پیش دبستان شامل سه بخش اصلی است
محتوا در آموزش علوم برای کودکان پیش دبستان چیزهایی بیشتر از واقعیت های منفرد علمی مانند مراحل زندگی یک پروانه است. واقعیت های علمی مهم هستند، اما اینکه چگونه این واقعیت ها در کنار هم می توانند اندیشه های هدفمندی را نشان دهند، اهمیت بیشتری دارند. برای مثال، یادگیری مراحل رشد و به وجود آمدن یک پروانه باید منجر به ایده بزرگتر، یعنی اینکه تمام موجودات زنده در یک سری از مراحل به نام “چرخه زندگی” رشد می کنند، شود.
کودکان پیش دبستانی علوم را با کاوش در دنیای اطراف خود یاد می گیرند. هنگامی که محیطی با مواد و وسائل متنوعی برای کودکان فراهم می کنید، آنها با به کار بردن و آزمایش، به چگونگی عملکرد آن وسائل پی می برند. کودکان این مواد و وسائل را می آزمایند و با آنها دست ورزی می کنند. کودکان کنجکاو هستند و پرسش هایی مطرح می کنند. هنگامی که کودکان به دنبال پاسخ به پرسش های خود هستند، یاد می گیرند که از محیط اطراف خود لذت ببرند و برای آن ها ارزش قائل شوند.